شهرداری برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟

شهرداری برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: رفع مشکل آلودگی هوا نیازمند سیاست‌های ملی است. باید قانون هوای پاک به درستی اجرا شود و تمام دستگاه‌های مسئول پای کار بیایند.

شهرداری برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و نایب رئیس شورای شهر تهران، گفت: فلسفه وجودی رسانه‌ها این است که حلقه اتصال بین مردم و مسئولان باشند و این حلقه اتصال باید مبتنی بر حقوق شهروندی و مطالبه‌گری برای حقوق شهروندان باشد. امروزه در کشور برخی رسانه‌ها هیچ توجهی بر این موضوع ندارند و هنر خودشان را در حاشیه‌سازی می‌دانند. به‌جای اینکه فضای افکار عمومی را متوجه اولویت‌ها بکنند، بر روی موضوعات بی‌خاصیت مانور می‌دهند و نهایتاً افکار عمومی را از مسیر اولویت خارج می‌کنند. به‌عنوان‌مثال؛ همین بحث ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در اطراف تهران که شکل گرفته بود. به علت اغتشاشات، اراذل‌واوباش آمده بودند و برخی ساخت‌وساز‌های غیرقانونی انجام دادند، چرا که آن‌ها فکر می‌کردند پلیس مشغول به رفع اغتشاشات است و کاری با آن‌ها ندارد درحالی‌که این‌طور نبود.

در ۷۵ هکتار زمین، عناصر سودجو ساخت‌وساز‌های غیرقانونی کردندعده‌ای سودجو آمدند ساخت‌وساز‌های غیرمجاز به‌خصوص در منطقه ۱۹ شهرداری تهران انجام دادند و در ۷۵ هکتار زمین، عناصر سودجو ساخت‌وساز‌های غیرقانونی کردند و در اوج ناباوری دیدیم برخی رسانه‌ها برای اینکه به این موضوع بپردازند دست به حواشی زدند. شهرداری تهران اقدام به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز کرد. برخی از رسانه‌ها حاشیه‌سازی کردند و موضوعاتی را مطرح کردند. برخی از این اراذل‌واوباش، قمه، شمشیر و وسایل بسیار خطرناکی داشتند و مأمورین شهرداری با همه این موارد اقدام به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز کردند. توقع داریم در این شرایط، رسانه‌ها افکار عمومی را منحرف نکنند. شاهد این هستیم که بداخلاقی‌های رسانه‌ای شکل گرفت و موضوعات را منحرف کرد.

از رسانه‌ها می‌خواهیم که یاری‌رسان مردم باشندببینید! نیرو‌های شهرداری از جان‌مایه می‌گذارند و به مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرقانونی می‌روند. یگان حفاظت شهرداری به میدان آمد تا جلوی هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز گرفته شود. ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که یاری‌رسان مردم باشند و کارآمدی‌ها، توانمندی‌ها و نکات مثبت را انعکاس دهند.

شهرداری تهران هر هفته افتتاحیه‌هایی در شنبه‌های امید و افتخار داردما در هر شنبه افتتاحیه‌هایی در تهران داریم و قرار است که از اواسط بهمن‌ماه هر روز افتتاحیه در تهران داشته باشیم. اما در خصوص برخی از پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود، برخی رسانه‌ها حاشیه‌سازی کردند. ما یک گِله بزرگ از صداوسیما داریم که در این شرایط که شهروندان با موجی از خبر‌های نگران‌کننده مواجه هستند و هر روز شاهدیم که مدافعان امنیت به خاک و خون کشیده می‌شوند، باتوجه‌به این شرایط، شهرداری تهران هر هفته افتتاحیه‌هایی در شنبه‌های امید و افتخار دارد و این اخبار باید منعکس شود که نشان از این که نظام با قدرت به ارائه خدمات و توسعه شهری ادامه می‌دهند.

ساخت بزرگراه‌های بزرگ در تهران آغاز شده استهمه می‌دانند هر اقدامی که در تهران صورت گیرد، در شهر‌های دیگر هم سرایت دارد. تهران یک استان کوچک نیست. ببینید در حال حاضر شهردار تهران در هیئت دولت حضور دارد. در کمیسیون ماده ۵ حضور دارد. تهران ویژگی‌های خاص دارد و از نظر خبری هم باید خاص دیده شود. گله ما این است که به این موضوعات پرداخته شود و کار‌های بزرگ دیده شود. ما کریدور‌هایی در شمال و جنوب داریم. بسیاری از بزرگراه‌ها ساختشان آغاز شده مانند یادگار امام، شوشتری و بروجردی، ما کلان‌پروژه‌های زیادی داریم.

رفع مشکلات اجتماعی در دستورکار استیکی دیگر از موضوعات ما که در شهر تهران به دنبال آن هستیم، مباحث اجتماعی است. رفع مشکلات اجتماعی در دستورکار ما قرار دارد. حدود ۱۱ هزار معتاد متجاهر با کمک دستگاه‌های دیگر جمع‌آوری شده است. ما با موضوعات زیادی روبه‌رو هستیم که البته در جهت رفع آن اقداماتی صورت گرفته و وقتی ما یک موضوعی را حل می‌کنیم، می‌تواند الگو برای سایر شهر‌ها باشد. ما به دنبال این هستیم که عقب‌ماندگی‌های که در دوره قبل وجود داشت را برطرف کنیم. البته امکان دارد که مواردی هم رخ دهد، اما در کل، شهرداری تهران رویکردش توسعه و خدمت‌رسانی به مردم است.

تا ۱۲ بهمن ماه هر هفته افتتاح داریم/ از ۱۲ بهمن به بعد افتتاحیه‌ها روزانه می‌شودما نیازمند این هستیم که اقدامات کلیدی در شهر انجام دهیم و البته شهرداری برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده است. کلان‌پروژه‌های زیادی داریم که در حال اجرای آن هستیم و نباید برخی از رسانه‌ها یک نقطه‌ضعف را ببینند و آن را بزرگنمایی کنند و یا اینکه پروژه‌های بزرگ را نبینند. ما در حال حاضر شاهد هستیم در مورد پروژه‌های شهری برخی دنبال این هستند که نقطه ضعفی پیدا و آن را بزرگنمایی کنند. به جای اینکه مردم را از یک اقدام مؤثر آگاه کنند، در این شرایط به دنبال نکات منفی هستند و من نمی‌دانم چه فلسفه‌ای پشت آن است. برخی نگاه سیاسی دارند و شاید برخی هم براساس بی‌اطلاعی دست به این کار می‌زنند. ما هر هفته شاهد اقدامات بزرگی در شهر هستیم. مدیریت شهری عملا نشان داد که کار‌های خوبی انجام داده است. تا ۱۲ بهمن ماه هر هفته افتتاح داریم؛ و از ۱۲ بهمن تا پایان سال افتتاح‌ها به صورت روزانه خواهد بود و ما هر روز شاهد یک افتتاح بزرگ و مفید در تهران خواهیم شد. توقع ما این است که این فعالیت‌ها دیده شود.

در آینده نزدیک تهران به یک کارگاه تبدیل می‌شودتاکید می‌کنم که در آینده نزدیک تهران به یک کارگاه تبدیل می‌شود. به دنبال سازندگی و ارائه خدمات در شهر هستیم. شعار انتخاباتی ما دوباره خدمت و سربلندی بود و ما به دنبال تحقق شعار خود هستیم.

فقط شهرداری در رفع آلودگی هوا تصمیم‌گیر نیستموضوع محیط زیست بسیار مهم است و با سلامت شهروندان درگیر است و سلامت آن را تهدید می‌کند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که فقط شهرداری در رفع آلودگی هوا تصمیم‌گیر نیست و باید ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط هم ورود کنند. مردم، چون از تولد تا مرگ با شهرداری در ارتباط هستند، فکر می‌کنند که همه چیز بر عهده شهرداری است؛ مثل آلودگی هوا، ترافیک. اما این تصمیمات ملی نیازمند حضور تمام سازمان‌ها است. باید محیط زیست و سازمان‌های ذیربط ورود کنند. ببینید! ما در خصوص تولید خودرو، صادرات و واردات تصمیم‌گیر نیستیم. اصلاً درباره ورودی و خروجی خودرو هم نمی‌توانیم نظر بدهیم. یک‌میلیون خودرو وارد می‌شود، اما چه تعداد خودرو از گردونه خارج می‌شود؟ تمام این مسائل باعث بروز ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. رفع مشکل آلودگی هوا نیازمند سیاست‌های ملی است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند.

موتورسیکلت‌ها یکی از ابزار‌های مهم آلودگی هوا هستندخودرو‌های پاک مثل خودرو‌های هیبریدی، برقی و... می‌تواند در رفع آلودگی هوا مؤثر باشد. موتورسیکلت‌ها یکی از ابزار‌های مهم آلودگی هستند، اما زمانی که موتورسیکلت‌ها برقی شوند، می‌توانند در کنترل ترافیک و آلودگی هوا نقش داشته باشند. اما باز هم می‌گویم در بسیاری از موارد شهرداری نمی‌تواند تصمیم بگیرد. همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم موضوع الودگی هوا را برطرف کنیم. توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت شهرداری تهران است. اگر حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند، باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. اما شهرداری به تنهایی که نمی‌تواند. شهرداری یک‌سوم بودجه سال ۱۴۰۱ را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است، اما باید سایر نهاد‌های مسئول هم وارد شوند تا بتوانیم مشکل ترافیک و آلودگی هوا را برطرف کنیم. ما درحوزه وظایف خودمان سعی کرده‌ایم در حد توان کار انجام دهیم و مشکلات را حل و فصل کنیم تا بتوانیم زندگی راحتی را برای شهروندان فراهم کنیم، اما باید تمام دستگاه‌های مسئول در این زمینه ورود کنند.

کلنگ‌زنی‌هایی برای ساخت مسکن در تهران انجام شدیکی دیگر از مشکلات در تهران گرانی مسکن است. شهرداری تهران قرارگاه مسکن را تشکیل داد تا بتواند در خصوص رفع مشکل مسکن اقداماتی انجام دهد. خدا را شکر اقداماتی تاکنون انجام شده و کلنگ‌زنی‌هایی برای ساخت مسکن به زمین زده شده است. شهرداری تهران همچنین برای رونق بافت فرسوده هم مشوق‌هایی ارائه کرد. یک بسته تشویقی فراهم کرد تا شهروندان بتوانند به راحتی ساخت‌وساز‌های لازم را انجام دهند. همچنین باز تأکید می‌کنم که شهرداری هر چه در توان دارد برای رفع مشکل پایتخت‌نشینان در نظر می‌گیرد و در این زمینه هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.



شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟/قانون هوای ...

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟/قانون هوای ...

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟
شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟/قانون هوای ...

شهرداری برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟ - قطره

شهرداری برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟ - قطره
www.farsnews.ir › جامعه › شهری

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟ - صاحبخبر

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟ - صاحبخبر
در سال جاری شهرداری تهران بودجه هخوبی برای رفع آلودگی در تظر گرفت تا بتواند تا جدودی این معضل را بطرف کند. همچنین گرانی مسکن یکی دیگر از مشکلات ...

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟/قانون هوای ...

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟/قانون هوای ...
شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟

اختصاص بودجه ۱۰۰ هزار میلیاردی برای مقابله با آلودگی هوا

اختصاص بودجه ۱۰۰ هزار میلیاردی برای مقابله با آلودگی هوا
www.etemadonline.com › بخش-اجتماعی-23 › 585094-...

شهرداری تهران برای هوای پاک ردیف بودجه در نظر گرفت - ایرنا

شهرداری تهران برای هوای پاک ردیف بودجه در نظر گرفت - ایرنا
شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟ رئیس شورای عالی استانها و نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری یکسوم بودجه سال ...

قانون هوای پاک کجاست؟ - تین نیوز

قانون هوای پاک کجاست؟ - تین نیوز
شهرداری برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟ - قطره

اختصاص بودجه ۱۰۰ هزار میلیاردی برای مقابله با آلودگی هوا - روزنامه جوان

اختصاص بودجه ۱۰۰ هزار میلیاردی برای مقابله با آلودگی هوا - روزنامه جوان
www.ghatreh.com › news › شهرداری-برای-رفع-آلودگ...
منبع خبر : iribnews.ir